ÚJ TARTALMAK

Csata Ernő - Morzsányi emlékezés (A költészet napja alkalmából beküldött írás)


József Attilához

A mama folyton mos.
Patyolat lelkemet
szeles udvarok szaga
járja, libazsíros kezemet
beletörülöm néha
álmaimban.
Ideg-sínjeimen
a nyomor vonatai
száguldanak, rajtuk
– halomba dobálva –
féltő anyai szavak.
Alattam sok apró kő
és fölöttem a dörgő ég.
Makacs lelkem sosem
hajlott, hiába próbálták
dühös viharok, most
recsegnek bennem
összetörve reményeim,
elszáradt ágak.
Jönnének bár új szerelmek,
még belekapaszkodnék,
de nálam a sínek
Szárszónál véget érnek.




Oszdd meg:

1 megjegyzés :

  1. Ernő ez a vers méltó a Költészet napjához és József Attilához...
    ..tudod ateista vagyok...de van egy sajátos "parancsolat sorom": annak egyik pontja azt mondja:
    .."ismerd, érezd, tiszteld, szeresd József Attilát"..
    ..nos ennek messzemenően eleget teszel :)....
    /van ám ami nem tetszik a versben (én már csak ilyen vagyok, kimondom): a libazsíros kéz -bár az is JA-tól származik---és a vége lerontja a szép ünnepélyességet...mert, hogy a "sínen van mint József Attila" közhelyre hajaz...szétrombolja a pátoszt....
    bocs
    Üdv..és gratula mégegyszer..
    enigma

    VálaszTörlés

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes