ÚJ TARTALMAK

Haász Irén - Műfene



– Rég láttalak, pajtás, de jó, hogy összetalálkoztunk. Mi van veled, megvan még az a szép kis nyaralód a Dunakanyarban?
– Jaj, ne is mondd, most abban lakom.
–  Micsoda? De hát miért?
– Tönkrement ember vagyok én, egy balfék, egy lúzer. Már nincs lakásom.
– Ne viccelj velem! Ugye mese az egész? Biztos vígan furikázol a legújabb autódban, és éled világod. Mindig imádtad  a kocsikat, tiéd volt a legújabb márka, a legspécibb modell… Ej, ej, be akarsz csapni engem, nem olyan ember vagy te, aki balfék meg lúzer…
– Hát, sajnos úgy látszik, mégis. Autó… Az is csak volt… Volt, nincs.
– Nem hiszem el, hogy ennyi baj ért. De legalább volt biztosításod?
– Ugyan, dehogy. Egyikre sem. Mondom, kész vagyok, padlót fogtam.
– Ó, te szegény… De hát mi az oka? A válság…?
– Nem. Az internetes társkeresés.
– Hogyhogy? Nem értem. Magyarázd el, kérlek.
– Hát figyelj ide. Tudod, hogy a nejem tíz éve meghalt. Sokáig tengődtem elárvulva, beletemetkeztem a munkába, szórakozásokba, még  a számítógépet is megtanultam kezelni, hogy lefoglaljam magam. Ment is ez egy darabig, de egyszer egyik kolléga meghívott vacsorára. Elnéztem a tiszta lakást, finom kaját, csinos, gömbölyded feleséget, és hirtelen megcsömörlöttem az egyedülléttől.
– Csak nem újra nősültél?
– Ne siess annyira… Este bekapcsoltam a gépet, és mintha az ördög kitalálta volna a gondolatomat, egy internetes társkereső reklámja ugrott fel. Egy percig sem gondolkodtam, beléptem, és azóta új feleséget keresek.
– Ettől még nem kellett volna elveszíteni kocsit, nyaralót…
– Na, várj csak. Szóval, elkezdtem ismerkedni, levelezni. Hol fekete, hol barna, ez molett, az sovány… mindenféle–forma nővel megismerkedtem, akik szorgalmasan küldözgették az üzeneteiket…. Hű, te, hogy én miket tapasztaltam, szavamra többet tanultam, mint suhanc koromban! Öregem, volt, aki szexuális szolgáltatásokat ajánlott, és volt, aki az első levél után már bőrönddel jött volna  Miskolcról, hogy hozzám költözzön!
– Ajjaj, képzelem… Arattál a nők között, te, te Don Juan…!
– Nem, nem. Én feleséget kerestem, nem kalandot. Na, akadt is egy-kettő, akivel hosszasan leveleztem. De aztán találkoztunk személyesen, és kiderült, hogy a napszemüveges vak, a molett iszonyú kövér, a szelíd teremtés egy igazi zupás őrmester… Te is tudod, mit magyarázzam, elszállt felettünk az idő, már nem mi vagyunk a nagylegények… amikor a tizedik nővel találkoztam, akinél valami turpisság derült ki, már halálosan untam az egészet, és majdnem abbahagytam a keresést. És akkor megismertem Rózsikát.
– Na, sejtem. Ő forgatott ki mindenedből?
– Dehogyis, ő egy áldott jó asszony. A lakás rövidzárlat következtében égett le, amit a betörők okoztak, mikor kirabolták a lakásomat, és elkötötték a kertből a kocsit… Amivel aztán falnak ütköztek, és totálkárosra törtek.
– Szent Kleofás! De hogy jön ide a társkeresés?
– Hát éppen ez az. Levelezni kezdtem Rózsikával. A dolgok remekül alakultak köztünk, már személyesen is találkoztunk, nem volt semmi hazugság, szóval eljutottunk az intim együttlét kapujához. Rózsikával volt megbeszélve aznap randevúnk, amikor kiraboltak. Azért nem voltam otthon. Aznap lettünk volna először egymásé…
– Na ne! Ezt a pechet! És még az ajtódat is felfeszítették?
– Khmm. Nem egészen…
– Akkor hogy jutottak be?
– Hát igen… Nem vagyunk már gyerekek. Öregszünk, mit öregszünk, vénülünk, pajtás, ez az igazság.  Felejtünk  és kopunk, pótlékokra szorulunk, tudod, ahogy a költő mondja, szaporodik fogunkban az idegen anyag… Műdolgokra, segédeszközökre van szükségünk, pláne  a szexben, pláne az első alkalommal, amikor el akarunk kápráztatni valakit… Tudod, hogy van ez… Nahát, nekem is vannak ilyen pót mifenéim, szemüveg, műfogsor, pepi és egyebek, nem sorolom tovább…
– Igen, ezt ismerem…
– Hát gondold el! Késésben voltam a randiról, mert megállt az órám. Kapkodtam, hogy mindent összeszedjek, mert úgy volt, hogy Rózsikánál töltöm az éjszakát… Az első éjszaka együtt…! Szedegettem a művackaimat; na, még ez a mifene, na, még az a mifene… rohantam, mint az őrült…
– És…?
– Hát nem elfelejtettem bezárni az ajtót?




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes