ÚJ TARTALMAK

Kondor Zoltán - Órakereskedés



– Csrrrrr... Csrrrrr... Csrrrrr... Tessék, Juhász-antikvitás!

– Jónapot kívánok! Kal Andor vagyok, és most olvasom itt a szórólapban, hogy ELADÓ! Alatta pedig egy telefonszám, és más semmi. Jó helyen érdeklődöm?

– Persze, hiszen tényleg minden eladó!

– És megmondaná hogy mi? A páromnak szeretnék valami értékeset, és egyedit...

– Amit csak akar... különben a lányom is eladó!

– Ezt hogy érti???

– Úgy, hogy van itt az alagsorban pár berendezett kuckó, és az egyikben üzletelget. Imádják a kuncsaftjai!

– Mi a profilja?

– Főleg az amfóra, de bármit lehet nála kapni...

– Órákat is árul?

– Hogyne, mostanában azzal keresi meg a napi betevőjét!


– Ne mondja!

– De nem árt, ha előre bejelentkezik nála, azaz nálam, mert egyszerre csak egy vendéget fogad!

– Miért???

– Mert tavaly ketten is kértek tőle egy-egy értékes Pásztor-órát, de aztán az egyik fizetés nélkül távozott.

– Hogyhogy???

– Hát úgy, hogy amikor már őt kielégítette, de még a másikkal nem végzett, addig az első lelépett! Azóta csak rajtam keresztül lehet hozzá bejutni annak, aki valamit akar tőle...

– Hogyan???

– Kér tőlem időpontot, és ha én úgy látom belefér, akkor beengedem, ezek után pedig azt kíván tőle, amit csak akar!

– Hűha!

– Természetesen a sorszámért előleget kell letennie, amit majd a lányom beszámít, és levonja a végösszegből!

– Ezt nem értem...

– Nézze, nekem is meg kell élnem valamiből, ezért a lányom minden kuncsaftja után százalékot fizet.

– Mennyit?

– Attól függ, miben egyeznek meg! Cirka tíz percentet.

– Ez felháborító!

– Én is mondtam neki, de nem ad többet!

– Az a felháborító, hogy kihasználja a lányát!

– Én??? Dehát én vagyok az atyja! Az a legkevesebb, hogy most, amikor már jól megy neki, visszaad valamit abból, amire véres verejtékkel megtanítottam!

– Maga most viccel???

– Eszem ágában sincs! De amióta meghalt az édesanyja, neki kell becsábítani az érdeklődőket.

– Miért, talán a kedves neje is üzletelt?

– Naná! Legtöbbször estefelé, mert sötétben nagyobb volt rá a kereslet.

– Éjszaka is???

– Én is csodálkoztam rajta, de a statisztikánk nem hazudik. Egyszerűen délutántól nagyobb a költekezési vágy, és ha egy potenciális jelöltnek olyankor van rá gusztusa, hát illik a kedvébe járni.

– Elképesztő!

– Nekem is az a véleményem, de első az üzlet! Amióta szegénykém eltávozott, muszáj volt valakinek az örökébe lépnie. Én ugye nem tehettem, maradt a lányom.

– Ez mikor történt?

– Múlt hónapban volt tizenkét éve! Azóta a lányom űzi az ipart...

– Ha nem titok, hány éves most a lánya?

– Jövőre lesz húsz!

– Csak nem azt akarja mondani, hogy hét évesen már árulta?

– De, pontosan azt! Anyja vére, különben is elég könnyű volt beletanulnia, hiszen már ötévesen ott lebzselt mellette. Nekem mindössze annyi dolgom volt, hogy kitágítsam a látókörét...

– Ez döbbenetes!

– Nem volt választásom. Ha ismerte volna a nejem, maga sem tehetett volna mást!

– Szóhoz sem jutok!

– Hát én se juthattam a mellett a sárkány mellett szóhoz, de annak már szerencsére vége!

– Hogy beszélhet így a megboldogultról?!

– Maga tán örült volna, ha mindig ugráltatják? Ide állj, oda állj, ide tedd, oda tedd, nem jól csinálod te szerencsétlen, még be sem tudod jól állítani...

– Akkor sem illik így emlékezni rá!

– Hááát, pedig másképp nem megy!

– És a lánya mit szól hozzá?

– Az már nem törődik vele. Örül, ha lyuk van rajta és szelel, nincs ideje ilyesmivel foglalkozni. Ám a szakmáját imádja! A foglalkozása tölti ki minden percét, alig várta, hogy nagykorú legyen, és törvényesen is kézbe vehesse a dolgokat! Kitanult, az már biztos!

– Hol?

– Itt mindjárt a sarkon, a Macánál! Aki tőle is jobban ismeri a szakma minden csínja-bínját, hát az már festi magát!

– El tudom képzelni!!!

– Dicsekvés nélkül állíthatom, hogy a Borbélyról elnevezett óra volt eddig a legjövedelmezőbb!

– Borbély-óra..., hát az meg milyen?

– Mindig késik öt percet!

– Mi ebben a jó???

– Hát az, hogy az elégedetlenek visszajönnek, és új üzletet ütnek nyélbe! Nekem meg ismét leesik a százalék!

– Ez csalás!

– Azért ezt így nem mondanám...

– Miért???

– Mert ha mégis meggondolja magát, kis ráfizetéssel még mindig kaphat egy Pásztor-órát, és ahhoz már extra juttatás is jár...

– Micsoda?

– Az, hogy a vőm állítja be neki!

– Na várjunk csak..., a lánya férjezett?

– Hát persze, kénytelenek voltunk valamit kitalálni, mert én már nem bírtam a strapát! Tudniillik megromlott a látásom, és a türelmetlenebbje szóvá tette, hogy sokat bíbelődök vele. De jobb is így, öreg vagyok én már a folytonos készenléthez!

– Ezt nem hiszem el...

– Pedig elhiheti, ez a tiszta igazság!

– És a vő?

– Az a mamlasz? Az olyan teszetosza, hogy mindent mondani kell neki! Csak ott mereszti a szemét, tátja a száját meg a markát az az anyámasszony katonája!

– Ő is ott van?

– Na hallja! Valakinek csak kell ülnie a kasszánál, különben is ő vezeti a könyvelést. Azonkívül vigyáz a kellékekre, amíg a neje lezuhanyzik.

– Még jó...

– Ugyanis egy-egy kimerítő üzletkötés után, főleg ha a vevő alkudozik, úgy lefárad, hogy nem árt egy alaposabb tisztálkodás...

– Azt én is elvárnám...

– Na látja! Egy üde, és ifjú hölgy úgy kell a vásárlóknak, mint egy falat kenyér!

– A nőknek is?

– A lányom nem válogatós! Bárkinek megmutatja mindenét, elébük tárja legféltetebb kincseit, amire csak kíváncsiak!

– A férje mit szól hozzá?

– Ááá, őt nem érdekli a női nem. Ezért is választottuk éppen őt a jelentkezők közül...

– Maguk ezért még egyszer ülni fognak!

– Azt kétlem! Ezt csak állva lehet művészi fokon csinálni!

– Hogyhogy nem csapott le magukra még az Erkölcsrendészet?

– Azok? Ők az egyik legjobb kuncsaftjaink! Látnia kéne, ahogy már előre örülnek az újdonságoknak. Persze nekik kedvezményes áron kínálja az áruját, mert törzsvendégnek számítanak a rendszeres látogatásukkal. Akkor jönnek, amikor akarnak, őket soron kívül kiszolgálja.

– És hogy bírja az állandó készültséget?

– Néha azért pihen... Arra a pár órára felváltva helyettesítjük a vőmmel, a férfiakat ő veszi kezelésbe, a nőket bevállalom én. Persze mi nem vagyunk egy nagy durranás...

– És most ki a soros kiszolgáló?

– Ha öt perc alatt ideér, a vőm! De ha a kedves nejével érkezik, nekem is be kell állnom, és akkor négyesben...

– Pfúj, maga disznó, azt lesheti! Katt! Bipbipbipbip....



Kondor Zoltán





Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes