ÚJ TARTALMAK

Serhal Diána - Rés a körben



Remélem, ma hiányzik. A Bori hiányzik és a Kitti is, úgyhogy nagyon-nagyon remélem, hogy ő sem lesz ma. Hát mindjárt kiderül, kezdődik a táncóra.
Kimegyünk az öltözőből (csak ne legyen itt), bemegyünk a terembe a másik osztállyal (Istenem, kérlek), csatlakozunk a már bent lévőkhöz (lehet rosszullétet kellene tettetni…) és nincs szerencsém. Nem hiányzik, nincs semmi baja (elhamarkodott kijelentés) és a tanárnéni már kéri is, hogy alkossunk egy kört.
Rajtam és a tanárnéniken kívül még a Bori, a Kitti, és a Marietta szokták megfogni a kezét. Marietta viszont itt van! És közel is van hozzá! Akkor viszont…
– Janka, menj oda Fanni mellé.
Ti is éreztétek már úgy, hogy a sors direkt tesz keresztbe nektek?
Halkan felsóhajtok, otthagyom a barátnőimet (de ha belegondolok, milyen barátok ezek?) és odaállok Fanni jobb oldalára. Az ő másik felén az egyik tanárnő áll. Megfogjuk egymás kezét, és elkezdünk körbe-körbe menni. Éneklünk és forgunk. Nekem az agyam is ezt teszi. Ránézek a mellettem lévő félkarú lányra.
Fanni nem az osztálytársam, úgyhogy pontosan soha nem tudtam meg, mi történt vele. Van, aki azt mondta, hogy megsérült, azért kellett levágni könyökéig a karját. Ez tűnt a legvalószínűbb magyarázatnak, végül is hihetőbb, mint azok a pletykák, hogy megette, meg hogy a szülei vágták le neki, mert fel akarták áldozni.
Szóval, a problémám: mikor először megláttam táncon Fannit meglepődtem persze, mint bárki más. De aztán egyszerűen elkönyveltem magamban, hogy igen, ez a lány egy kicsit más, fél karja van, oké. Amikor viszont első alkalommal mellé állítottak, kicsit féltem. Emlékszem, ahogy nyújtom felé a kezemet. Azt hiszem, valami furcsa, esetleg nyálkás (nem tudom miért pont az jutott eszembe) lesz az érintése, de nem. Teljesen normális bőr tapintását éreztem a tenyeremben. Elkezdtünk táncolni, nem volt semmi baj. Aztán… észrevettem valamit.
Vajon jobb lett volna, ha nem jövök rá? Vagy az, hogy feltűnt, a legjobb dolog, ami történhetett velem már 9 évesen? Hogy ilyen korán megértettem, hogyan működik egy ember?
Észrevettem, hogy más nem csinálja. Vagy rajtam kívül csak nagyon kevesen. Alig páran fogják meg a kezét. Nem, nem közösítettek ki amiatt, mert én megtettem, amit ők nem. Nem néztek ki azért, mert máshogy cselekedtem, mint a többség. Nem őket zavarta.
Hanem engem.
Zavart, hogy más vagyok. Próbáltam kizárni az érzést. Nem sikerült.
Ezért először úgy döntöttem, kompromisszumot kötök, végül is nemcsak másokkal, de magammal is: már nem a kezét fogtam meg, hanem a pólója csücskét. Hamar rájöttem viszont, hogy ennek nincs jelentősége, ez ugyan olyan, mintha a felkarját fognám. Már csak egy reményem maradt, hogy Fanni többet nem jön.
És így vagyunk most itt. Ebben a pillanatban. Fanni itt van, én még fogom a kezét.
Tudom, mi az, amit kellene tennem. Ilyen fiatalon is, tudom. Nem vagyok képes megmagyarázni, hogy lehet ez. Talán úgy, hogy… nem tudom, mit kellene csinálni, hanem érzem, hogy mit kellene csinálni.
Úgyhogy elengedem.
Elengedem a kezét, és mint oly sokszor, most is rés keletkezik a körben, ha ő itt van. Nem merek a szemébe nézni. Tudom, mit látnék. Fájdalmat mindenképp, de meglepetést nem.
A tánc leáll. A tanárnő Marietta nevét kiálltja. Marietta odaáll közénk. Nem néz rám. Megfogja Fanni kezét. A tanárnő hiába szól rá, az enyémet nem.
A körben újabb rés keletkezik.




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes