ÚJ TARTALMAK

Varjú Zoltán versei - Lássatok csodát; Hallgatott a lator



Lássátok a csodát…

A keretbe foglalt festményen, Én vagyok
a vadász, ki a vadat lóhalálában űzi,
kerek erdő közepén a csodaszarvast
a hajsza végén a lándzsájára tűzi!

A sebes folyónak zuhatagja, Én vagyok
a vízcsepp, mi a mélybe aláhullva,
mint gyémánt a kemény gránittömböt
a sziklából kivájja és porrá zúzza!

A tomboló viharos szélben, Én vagyok
a széllökés, mi a fát tövestől kitépi,
akárcsak, egy pillekönnyű rongybabát
a felhők közé a magasba felrepíti!

A rút magány börtönében, Én vagyok
a rab, akit a sors, életfogytiglanra ítélt,
amiért sokan vették körül és Ő volt az,
aki örökké adott és senkitől sose kért!
                                                                        
A templomok előtti lépcsőn, Én vagyok
a kéregető koldus, ki Tőled azt kéri,
odabent, majd érte is mondj el egy imát,
mert Ő is ember, aki Isten szavát féli!
Kérlek, figyeljétek és lássátok a csodát!


Hallgatott a lator

Talán, majd maga a jó Isten,
dönti el,
hogy Ő, vajon kinek higgyen?
Imigyen
gondolkozott a bűnös lator,
irigyen,
szomorúan tekintve, reá a téren
összesereglett,
dühtől elvakult, vad tömegben
elveszett,
hitben és tiszta szeretetben,
csordultig telt,
Mindenható Atyának, egy Fiára
hiába várva,
az embereknek a jóindulatára,
s ezt látva,
magában, sírva vissza kívánta
az ítéletét,
mondván, nem erre a világra
vágytam és őrjöngve kiáltja:
Bűnös vagyok!
Szegezzetek, engem a keresztfára!
…de csend van,
s a tébolyult tömeg, egyre skandálva,

kegyelmet kér… és kap, Barabásra.




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes