ÚJ TARTALMAK

Babrik Alexandra versei - néma őrző; vadludak; univerzum; főzött tea



néma őrző

egy fűzfáról ágat tépek s koszorúba fonom,
majd elindulok a köd lepte úton.
távolban villanyoszlopok magasodnak az égig,
drótjaik a semmibe vezetnek vagy legalábbis innen, lentről
úgy tűnik. a táj, mint egy fekete-fehér kép – lenyomata a világnak.
a csendben visszhangzik cipőm kopogása, mint egy kihalt
táncteremben, ahol áttetsző csipkefüggöny takarja el az
asztalokat, székeket, tükröket s egy ócska zongorát.
tejfölös fátyol alá rejtette a reggel is a várost.
lélegzetem ütemes, számból a levegő füstként oszlik el
körülöttem. közeledésem megriaszt néhány madarat,
szárnycsapkodásuk morajként hasít bele a csendbe,
s ezek a szárnyas szabadságvadászok egyként repülnek tova.
a város alszik – néma őrzője vagyok – benne alszol te is,
paplan alá húzódva. néha csak képzelem, elrepülök
én is a madarakkal és első napsugárként köszöntelek,
arcodat simítom, s ahogy szemhéjad ébredésre nyitod én
eltűnök – észre se vedd, nálad jártam.
csak vigyázó szemeim tartanám rajtad, csak titokban
figyelnélek – főleg ilyenkor, mikor az alvó város
szemeit bontogatja. szárnyak híján sárga buszokon utazom,
ócska zöldes huzattal s bámulom a hajnali járat álmos
arcú embereit.


vadludak

ahogy a vadludak elsuhannak felettem,
szememmel hunyorogva követem őket.
november első sugarai még felmelegítenek
a kabáton át. meglazítom sálam, hogy feloldjam
nyakam körül a szorító érzést, de gombócként
ül torkomban a félelem. hajamból a szél bozontot
csinál, a vékony szálakon arany színekben táncol
a napfény – ha most itt lennél csak mosolyognék
és megborzolnám a hajad.
talán le is fényképeznélek, mint már annyiszor,
titokban – képekbe zárni a boldogságot.
képbe zárnám a pillanatot és elővenném mikor egyedül
vagyok, ölelném, meg-megsimogatnám rajta az arcod.
mert ólompáncél a hiány, ha nem vagy itt.
aztán szép lassan felhők mögé kúszik a nap,
feltámad a szél és útnak indít, eleget ácsorogtam.
lábaimat egymás után pakolgatom, bakancsom
kopott orrát követem, kavicsokat rugdosok el
magam elől, ahogy a problémákat sohasem.
ahogy a délre tartó szárnyasokat nézem,
elmormolok egy fohászt azt képzelve,
elviszik magukkal vállaimról a terheket
és ahogy ők minden szárnycsapással messzebb
lesznek, én úgy leszek újra, erősebb
és erősebb.


univerzum

külvilág nincs,
egy saját univerzumot alkottunk magunknak.
egymás tükrei vagyunk, a magunk repedéseivel.
van, ami kikopik az ember életéből
– te bevésődtél a szívem falába,
kitörölhetetlenül.
lényed kitölti szívem is, nem csak napjaim,
s édes illatként ölel körül akkor is,
ha nem vagy itt.
én nyomokat hagyok nálad,
hogy emlékezz rám mikor nem érinthet kezem.
olykor ottfelejtett ruha vagyok, egy kiszáradt falevél
az asztalra téve vagy egy feclire írt "szeretlek" üzenet.
önző módon akarom, hogy gondolj rám,
hogy apró részletekről jussak eszedbe,
s érezd mennyire hiányzom.
félek attól, hogy egy percre is elfeledsz.
mikor a tenyerembe ragadt öleléseket számolom,
arra gondolok, hogy addig létezünk mi,
amíg úgy nézek rád, hogy azt kívánom,
bárcsak magamba ölelhetnélek.
amíg gyönyörűnek látod magunkat.
amíg mindketten egymást álmodjuk.


főzött tea

piros csipkebogyóból főztem teát, hogy olyan színű
legyen, mint az álmaim. két kezemmel kisimítottam az
asztalterítőt és megterítettem. a kanalak a villákkal
táncba kezdtek, majd megpihentek a tányérok mellett,
s én a pohárba töltöttem a rózsaszín lét.
egyet neked, egyet nekem, egymás után szedtem a falatokat
nekünk, láttam arcodon elégedett mosoly.
álmomban mindig szótlan vagy, csak szemed beszél.
olykor vádol, olykor szelíden simogat de szád mindig
néma marad s én egy rémálom közepén kezeid
szorongatom, belőlük remélek varázsport,
ami elűz minden gonosz teremtményt.
megfejteni sosem tudom az álmaim jelentését,
ahogy olvasni sem tudok a tenyerek vonalából
azt tudom csak, hogy párban járunk, mint télen a kesztyűk.
azok, amik egy vékony zsinórral össze vannak kötve,
hogy a szeleburdi kisgyerek el na hagyja őket.
ilyen vagy nekem, egy hozzám csatolt fél pár kesztyű,
mit a sors egy láthatatlan cérnával mellém kötött,
s így lettem társa életednek – együtt van értelmünk,
félben csak elvesznénk.




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes