ÚJ TARTALMAK

Faragó Eszter versei - Hamis tavasz; Tavaszi dúdoló; Furcsa éj; Zsarnok szerelem

Hamis tavasz

Már hallom a tavasz friss dallamát:
a levegőt átfonják szelíd illatok,
lám, az akácfa nyújtózik egy nagyot.
Kikeletre zendül a világ.

Esőfelhőt kerget az ifjú szél,
duzzadnak a vad rügyek, bimbót hajt az ág,
a nap összegyűjti fáradt sugarát;
nyársat farag, úgy ring szerteszét.

 Olvad szívemben a hibernált tél,
míg rég emésztő kínnal életre kel,
s nevet harsány, vad, önkínzó hévvel,
a parányi gyilkos sziklevél.

Tavaszi dúdoló

Zenét kívántam, nem muzsikát,
hegedűszóhoz jó cimborát,
teli pohárral tündöklő bort,
csizmám sarkára csillogó port.

Táncolni vágytam, nem temetni,
tündöklő arccal énekelni,
nem kértem semmit, csak úgy kaptam,
árvául végül így maradtam.


Furcsa éj

Tekintetem tüzében
nem égsz el,
nem perzsel a vágy,
csak képzelem,
hogy vágysz te is érinteni velem
a múló időt,
és hordani mit génjeid adtak:
egy reményteljes, szebb
új jövendőt.
A most törvényre emelkedik,
jogarán csillan a kéj,
s hogy nem volt hiába életünk,
jelzi egy furcsa éj.

Sok nappal volt,
több is, mint éjszaka,
gáttalan futott az év,
s mire megállt, már nem tudtam,
hogy mihez is kezdhetnék.
Ennyi volt, révület,
álom, torz mosoly,
búcsú nélkül is elég,
s elhussant derűsen a
pillanat-varázs:
leheletnyi pici
égre festett kép.


Zsarnok szerelem
(só)

Még ne engedj el!
Szoríts nagyon.
Hisz üres nélküled
minden napom,
mert nem zeng már többé
nélküled nyáreste se,
varázsos hangú éj, s  
ma csak álmodom,
hogy veled múlik el
minden más-napom,
és tőled zeng dalt
duruzsló kályha heve,
hol a közösen álmodott jövő
feszül közös keresztre,
szoríts nagyon,
mert árva vagyok,
s az árvák tudod, gonoszok.

Belőled nyertem
apát, anyát,
rokonom lett a nagyvilág,
már mosolygok,
nézd az arcomat,
jobban szoríts,
mert ha fáj, érzem,
megtörtént a kegyelem:
enyém lettél,
itt vagy velem,
s nem engedlek
zsákmányom vagy,
levegőd én adagolom,
tartson a lég, amíg
bennem tart a szerelem,
hisz tudod, szívem,
irgalmat nem ismerek:
könyörtelen szeretlek!




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes