ÚJ TARTALMAK

Holcsik Szabolcs - Cavington


Ugyanolyan nap volt, mint a többi. Meleg, tikkasztó napra ébredt a város. Kicsit talán még korábban is, mint szokott. De ez csak a kenyér és tejszállító miatt volt és nem vonatkozott mindenkire. De az ébredezés kávészaga már több konyhaablakból kiosont és elterült a hajnal összes illatával. A nyitott erkélyajtó előtt ébredtem. Esténként oda ágyazok minden nyáron. Jobban jár a levegő, mint bent. Átkozott meleg a panel. Az egyre hangosodó utca kikényszerített a lustaság melankolikus állapotából. Kicsi szöszmötölés és ez, meg az után (de még közben is) azon gondolkodtam, mit is kellene csinálni. Elmegyek horgászni. 

De nagyon meleg lesz. Inkább nem megyek. Vagy mégis lenézzek a Zagyvára? Ott legalább kicsit hűvösebb van a víztől. Na ezt is megbeszéltük. Készülődés. Ivóvíz, szendvics, pecabot, merítőszák, haltartó. Minden megvan. De hol van a lakáskulcsom, Hová is tettem az éjszaka? Na most kereshetem. Hiányzott is nagyon. Így is olyan nyögvenyelősen beszéltem rá magam a horgászatra. Intő jel lenne, hogy nem találom? Ebédlőasztalon nincs, nagyszobaasztalon nincs, nadrágzsebben nincs. Hová az ördögbe tűnt el? Á, megvan! Na, akkor indulás! 3perc alatt kiértem a lakótelep forgatagából a mezőre. De fura érzésem van! Na, a hülye parasztja nem az út közepére terelte a marháit? Most cikk-cakkozhatok a tehén lepények között. De ez is megvolt, gyerünk tovább. Kiérek a kiserdő melletti földútra és szorgosan folytatom az utam a folyóig. De, olyan fura érzésem van! Mintha otthon felejtettem volna valamit. Kulcsom? – megvan. Táska hátról le, kibontás kotorászás. Víz? – itt van. Ennivaló? – itt van. Kés? – ez lehet a vétkes elmaradó. Hol a kés? – de ez is megvan. Táska szája beköt, hátra vissza fel, go tovább. De, akkor is mintha valami hiányozna! Merítőszák? – hátranyúlok, megvan. Hát most már tényleg nem tudom mi lehet a hiány. Időközben leértem a partra. Pakolás le, ki, meg nagyon szét. Hát a horgászbot? Szabolcs!!!! Hol van a horgászbot? Egy pillanat alatt leesett a hiányérzet mibenléte. Na, te idióta! Elmentél horgászni horgászbot nélkül? Gratulálok. Gyors összeszedelőzködés és indulás haza a készségért. A rétre visszaérve még megálltam egy tehén előtt és karom széjjeltárva kérdeztem tőle: Hogy lehet valaki ekkora marha?


Holcsik Szabolcs




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes