ÚJ TARTALMAK

Dobos Tamás versei - Ördögi kerék cíklus


Ördögi kerék - Tisztelgés Jim Morrison előtt


*kérdés* 

Eltört fény
csillog szemeimben.
Ismeretlen lény
kullog konyhakertemben.
Egy kérdés
morog bennem.

Mit láthatok
vakító szerelemben?



****

*ördögi kerék*

Ma egyedül,
dühösen ébredtem.
Lelkemen komorság ül.
Eltévedtem.

Holnap szerelem
vidítja lényem.
Felismerem.
Nem tévedtem.

****

*bohóc*

Meglepő, s megnyerő
mosolyod utánozom
sikertelenül bohóc
barátom.

Üres hegedűtokod
sírva árválkodik, s
krumpli orrod
náthától pirosodik.

Miben leled örömöd?
Nyomorúságos életösztönöd,
tehetséged miért égett
ki belőled?!

Mond hát bohóc?!

****

*ajtók*

Alulról, belülről...

Itt bent fakad a
forrás.
Belőlem mélyről,
tudatomtól pár
mérföldnyire
stoppolva lelkemben
nem állok meg
magamnak.

Nem tudhatom mi
történne velem ha
találkoznék
önmagammal.

Csak lépcsőzöm
érzelmeim házában,
benyitok minden ajtón,
míg teljesen el nem
veszek a világban.

S eltűnök egy
sötét csapdában…

****

*csavargó*

Elégetem a pénzem, ami
amúgy sincsen.
Hátrahagyom a kötöttségeket, s
nem fogadok el segítséget.

Járom az utamat,
letaposom csukámat.
Csavargó életet élek, mint
egy igazi hobo lélek.


****

*Whiskey bár*

Iszom a levegő bűzét
bárhová megyek is.
Füstös helyen mérik a
királyok szeszét...

- Hé ember!
Tölts egyet!

Sarokban bujkáló szerelem
gyújt lángot bennem, s
alkoholtól bűzlő lelkem
önt belém bátorságot...

Olcsó whiskey bár
otthonom nappalija.
Betéved minden ismeretlen árny
ijesztő, ápolatlan profilja.

Magamba tolom e fertőt, s
elvágom a füstfelhőt...
- Hé! Csapos!
Kérek még egy kört!


****

*útszéli blues*

Ne nézd a térképet.
Menj tovább barátom.
Az út oda visz, ahová mész.

Rúgd a port szelek
rongyos arcába.
Köpj egyet.

Útszéli rendőrök tarifája.

Kopott cipőd legyen
mérföldjeid tanúja.
A táj züllött oltára.

Ne nézd a térképet.
Menj tovább barátom, míg
tart az életed.


****

*Gyíkkirály: a lotyóhoz*


Ég Veled Te éjszaka
fénylő város!
Nézz utánam! Ez hátam kirakata.
Távolabbról pillantok rád
forró-vérű lány.
Szeméremajkad mosolyog rám.

Nemrég küldött meghívót
olcsó lábai közé.
Még nem válaszolok. Őrlődjön
kuncsaftok közt.
Pénzem nincs. Szegény vagyok.
A bérletem lejárt rég.

Nem tudom, hogy kívánlak e még...


****


*Ma nem, holnap igen*


Ma üres a zsebem
és a gyomrom.
Hiányzik a szerelem
és a kényelem.

Ma nem jutok el sehová
és éhes maradok.
Ezzel beérem, s
ma nem hazudok.

Majd holnap élek.


***

*reggel és este*


Reggel még búcsúzkodtam.
Ő sírt, én rab voltam.

Este mást öleltem,
berúgtam, s szeretkeztem.

Így mennek a dolgaim
kedves barátom.

James Douglas Morrison(1943. december 8. – 1971. július 3.)
**************************






Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes