ÚJ TARTALMAK

Boér Péter Pál - Az utolsó fa


Kedves Nézők! Itt állunk az Amazonas-menti Metálkék toxin sivatagban. Valami olyant láthatnak, amire… szerintem nem is kiváncsiak. Itt állok…, pillanat… előveszem a jegyzettömbömet.
Mi is ez? Ja igen: fa. Itt állunk a fa nevű... növény mellett. Nagyon-nagyon gyönyörű ez a sivatag! Örök érték. Ezért vált szükségessé ennek a förmedvénynek az eltávolítása. Úgy 150 évvel ezelőtt ezt a valamit használták is, bár el nem tudom képzelni mire. Itt van mellettem, egy – pillanat, megnézem a jegyzettömbömben – egy úgynevezett favágó. Egy aggastyán, 34 éves és még nem nyugdíjas!


– Mondja! Maga hány évesnek gondolja ezt a… fát?
– Hát kérem, a szépapám ránézésre megmondhatta volna. De én előveszem a digitális életkor-meghatározómat. Pillanat, ez a fa olyan 716 éves.
– Borzasztó! Nem gondolja, hogy ez aberráns, ilyen hosszan élni bárminek is? Maga is már 34 éves és még nem nyugdíjas.
– Az ükapám 98 évet élt!
– A maga ükapja is favágó volt?
– Igen. 95 évesen még vágta a fát. A dédapám 83, a nagyapám 62, az apám 54 évet élt.
– Borzalom! A maga családjában ilyen matuzsálemi kort megérő emberek éltek?
– Hát megjegyzem, ez korábban volt, a jelen kilátások szerint erre már nincs szükség.
– Na látja! Semmi értelme ilyen hosszan élni. Mi a túró az a kezében?
– Ez kérem egy balta.
– Micsoda?
– Fejsze.
– Most balta, vagy fejsze?
– Hát így is, úgy is nevezték régen. Úgy gondoltam, hogy nyugdíjba menetelem előtt nem a laser szerszámot használom, amellyel 0,7 század másodperc alatt tudnám kivágni ezt a fát.
– Micsodát? Ja igen, arról csinálunk éppen interjút.
– Arra gondoltam, hogy az ükapám szerszámával fogok dolgozni.
– Értem. Mondja, meddig fog ez tartani?
– Hát, miután ez egy igen régi fa, legalább 10 méter az átmérője, úgy gondolom, egy hétig eldolgozom rajta.
– Hát kedves nézőink, látják most már, hogy miért volt szükséges réges–régen olyan förtelmesen hosszú ideig élni, mikor egy néhány század másodpercnyi munkát, egy hétig kellett csinálni.
– Hát iszonyú!
– Mit beszél?
– Á, semmi, csak egy tipp. Amikor a nagyapám mesélte, hogy egy cápa megtámadta és megmenekült, akkor mondta: iszonyú uszonya volt és ez aztán rajta maradt.
– Cápa? Ja, maga még arról az időről beszél, amikor végtelenül taszító módon, a világóceánt nem gyönyörű, habzó, színes buborékok, hanem élőlények lakták! Hihetetlenül aberráns! Elképesztő! Most képzelje el, mit is csinálna a tengerpartra járó turista, aki éppen sárgulni vágyik a napon, ha a kékes-zöldes, sárgás-pirosas buborékokat nem fújhatná a tenger vizéből, és a tenger vize nem fújna vissza rá.
– Értem, én értem, így van.
- Na, akkor essen neki és vágja ki ezt a… fát! Ha kész van, visszajövök. Legalább nem rontja itt az összképet és szép lesz ez a sivatag! Arra meg vigyázzanak emberek, ha erre járnak, feltétlenül hozzanak magukkal lélegeztető készüléket, mert egy homokvihar esetén, itt a zöldes dűnék között, úgy megváltozik minden, hogy azt nem lehet túlélni.
– Főnők! Megcsináltam a riportot. Nézze, maga azt mondta, hogy mélyinterjú legyen. Na, most ez az egész marhaság nem ér annyit. Egy mélyinterjú 4-5 perc is van. Én nem szeretnék ennyi időt elpocsékolni, ha a Főnök úr is egyetért.
– Mire gondoltál?
– Szerintem, mutassuk meg azt az izét… hogy is hívják… fát, meg azt a fura embert. Bejelentjük, hogy kivágták az utolsó fát itt a Földön és jöhet a reklám.
– Van neked eszed fiam, te leszel az utódom! Hány éves is vagy?
– 19 Uram.
Hát előtted az élet! Még van legalább 15 munkaéved és néhány év nyugdíj. Karriert fogsz te nálunk csinálni!


Boér Péter Pál




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes