ÚJ TARTALMAK

Gmeindl Margit versei - Hová születtem; Nárcisz fája



Hová születtem

Csak tócsában lettem buborék,
sáros és nem fehéren fénylő,
de köröttem is csillog a remény,
és érzem én is a nap melegét.
Ez ad reményt, ez ad feloldozást,
hogy a rám tapadó szenny nem átok,
a sugarak nem vakítanak, de engedik
még, és sok szépet látok.
Míg a homokszemek, mik fájdalmat
okoznak, egyszer még lesüllyednek,
engem magukkal nem vonzanak.
Remény éltet még itt a sárban is,
talán lehetek fénylő még a mában is,
nem tapos vissza tócsába, sárba
egy földünket beborító szenny,
vagy mások durva lába.
Szeretnék én is tündökölni,
ragyogni, égni,
s talán az égig menni.
Reményem, hogy egy fénysugár
így, sárosan is felkap, és lényem
az égbe száll. Szivárványhídon
megfényesedve, s nem esővel,
újra pokolra menve,
nem eltűnni a semmibe,
mert nekem nem sikerülhet semmi se,
létemből talán majd harmat harmatoz,
hajnali virágokon a létem már tisztán,
az ég könnyeként boldogan elcsorog.


Nárcisz fája

Szerelmes fájdalommal
ölelem önmagam.
Testem, mint groteszk torzó,
a széptől messze van.
Éveim nyűgét, fájdalmát hordozom,
nem tudni, mit hoz még a sorsom,
de azt is vállalom.
Így élek én,
önnön testem köré fonódva.
Mint egykor Nárcisz,
úgy imádom magam.
S míg kérgemben az élet nedve van,
továbbölelve törzsemet
halálba szorítom magam.




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes