ÚJ TARTALMAK

Beri Róbert versei - adventi felismerés; Élet-halál ereje; Enyészett ráncok; Leszakadt harangok

adventi felismerés

közönykabátban
várunk a megváltóra
íriszünk leszakadt
fekete-fehérben
a meztelen valóság
láthatárunk véges

utazom
metróba préselt
testek érintenek
az arcok vonalkódjáról
leolvasott inger-információt
katalógusba helyezem
a közönyt
az undort
és társait

a megfeszített látszat
felfalja az embert
s ha ráhangolódsz
a koholt világképre
és torz ideák trónusa előtt
önbecsülésed romjain
alázkodsz

elveszel


Élet-halál ereje

Szántásban szaladtam
göröngyöket dobva
a befogadó semmi felé.
Forgószél közepébe állva
imámat mormoltam;
felettem érces égzengés.

Hajlott derekú fa ágaiba téptem,
felemelkedését kívánva;
s a letaglózó hanyatlás láttán
ledermedt szívizmom;
e fa alatt lesz sírom megásva.


Enyészett ráncok

/fikció/

Addig akartam dörzsölni arcod,
míg ráncaid el nem fogynak…
Aszott létezésed féket rakott rám;
már távol kiteljesedésünk,
csak hasztalanságtól
szakadnak fel sóhajaim,
mert marmonkannával hordom
az életvizet sírodra.

Végzett veled a tumor,
az áttétes vég.
A beléd ivódott halál ragaszkodása
túlvilágra rántott,
te elenyésztél, én maradtam;
rágós rántott húsba vájom fogam,
s arra gondolok:
vajon mélyültek-e arcodon ráncaid…


Leszakadt harangok

Leszakadt harangok döngetik a földet.
Imátlanságtól feszültek az álmok;
esőtlen felhőktől búsak a kalászok.

Átvérzett retinán sebződnek a képek;
csontbarázdás földek fakítják a tájat,
görcsös kóró sereg dísze a határnak.

Végidők szelétől bokrosodik minden.
Kongó harangtornyok komor mementója
fonja rémült lelkünk töviskoszorúba…




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes