ÚJ TARTALMAK

Balázs Csilla Kinga versei - A büdös patkány szonettje; VégSzó



A büdös patkány szonettje

Sötét káprázatod vagyok, vadászgép.
Lázasan szaglászó, lágy, szürke prém,
akit – ha fönt kihúnyt a tünde fény- ,
üres hasa hajt és a tiszta szándék.

Ki  teremtett – nagy, lüktető halánték
volt,  vagy hab-trónon álló, büszke gém? -
szörnyű parancsba adta: te meg én,
vak címzett s  vasra verhető  ajándék

(mi úgy hullhat el, mint szegfű… szegre...),
éljünk egymás ellen, de összefűzve:
Illatos bálványom vagy, mintakép

s jel neked én: menekvő „hordalék”,
hajód mielőtt végleg elmerülne.
Csak legyen, ki kód-létem kibetűzze.


VégSzó

Gömböcként dagad az erős,
s a gyenge legalul
kezét csak ritkán tördeli,
míg vétkezni tanul.

Vakok lesik világtalan
próféták ajkait
s telt hassal pörgetik avas
jóslatok lapjait.

Paloták súlyos tornya áll
futó homok helyén.
A kő a kövön nem maradt-
megbillent tengelyén

a Föld és bomlottan forog: 
levendulalevél,
ernyedt madár, tavasz az ősz,
zizegő nyár a tél.

Éjjel a Nap, Nappal a Hold
suttogva omm-ozik
s a hiénákkal  új koncon,
új tájon osztozik.

Halott halat öklendenek
a néma tengerek,
az ember sáska, tarajos
vetésen szédeleg.

A rablótól tolvaj oroz,
fogat fogra cserél,
a holló szemre áhitoz,
 here herét herél.

Új Edwárd királyok előtt
Ötszáz dilis dalol.
Túl hosszú már a dáridó,
a szolganép pakol.

„Jézus él, mint az oxigén!”,
zengi egy víg torok.
Mámoros a Halleluja:
„Megtértem, jól vagyok!”

Holt kőbe zárva könnyező
Madonna s gyermeke;
hűlt helyüket hívők helyett
az eső mossa le.

A pápa fentről prédikál,
hallgatják legalul
és sírásra görbül a száj
míg átkozni tanul.

Elönt a szer-etet, de kár,
hogy nincs hozzá kanál.
Öregisten tenyerében
az élet fényfonál.

Egy koszos utcán csap le rád,
a lélegzet kihagy –
falfirka csak az üzenet:
a megmentő
TE
 vagy.






Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes