ÚJ TARTALMAK

Művek a Fáklya "Százszínvirág" című antológiájából - Mónus Dóra versei

Állapot

Végtelen,
megérthetem,
de át nem érhetem.



Életem
nem érthetem,
csak az enyém legyen.

Érzelem,
érezhetem,
de majd elfeledem

Állapot
fönt mindazok,
de én mást akarok.

Düh

Süket a csend és hallgat,
tied a szó, de gyáva vagy.
Ordít a zaj és fáraszt
jogos a düh, te csak hallgatsz.
Hová jutsz hát, így ne folytasd,
az élet nehéz, mindent elrontasz...!

Magyarnak maradni

Döntsd el,
tudsz-e igaz magyar lenni,
s ahhoz méltóan élni!

Mert magyar az,
ki mélybe zuhan
magasba vágyva,
s egyetlen faágba,
egy piciny kis hajtásba
meg tud kapaszkodni,
föl tudja magát húzni,
mert igazán tud bízni.

S tudd azt, ha magyar vagy,
akkor magyarul kell élni.
Mert testben magyar vagy,
de lélekben is az vagy...?

Nehéz idők

Kopáran meredő faágak
Szaggatják a lelket,
Sötétellő harag
Fedi fel a leplet

Lábam alatt kopik
Kemény beton utca,
Éltetőm megeszi
Rozsdás fogú rozsda

Más itt a kívánság
Mások már a vágyak
A régit ellopták:
Kísértetek járnak.

Maró vágyak

Savas eső hullt a tájra,
Elkergetett a magányba.
Gondom-bajom elkobozta,
Szétszórta a rossz utakra.

Járni kezdtem ázva-fázva,
Ráléptem az út porára.
Lábnyomait láttam benne:
Fújta a szél messze-messze.

Borús az ég, felleg lepte,
Kőre esik eső cseppje.
Neve ott a kőbe írva,
Továbbmegyek sírva-ríva.

Fű a szél és szánok-bánok,
Jót már nem, csak rosszat látok.
Jön az éjjel büszkeséggel:
Lelkem tüzes máglyán ég el.

Annak kincse hamuvá lett,
Szívem túl rég széjjeltépted.
Hogyha újra ajkad érne,
Megnyugodnék végre-végre.

Miért?

Kézen fogott engem bársonyos kezed,
Megcsókolt az ajkad, aztán nevetett.
Te más voltál, és én nem értettelek.
Nem így akartam, de elfeledtelek.


Mónus Dóra bemutatkozása

Hogy ki vagyok én? Megpróbálom röviden és tömören megfogalmazni: a nevem Mónus Dóra, 1995. július 8-án születtem Mezőváriban. Jelenleg a Vári ll. Rákóczi Ferenc Magyar Tannyelvű Középiskola 9. A osztályos tanulója, a Ficseri gyermekstúdió és a Fáklya irodalmi és képzőművészeti stúdió tagja vagyok (felelős titkár, a mezővári Fáklya-alapszervezet megbízott elnöke – a sz. megj.).
Kedvenc tantárgyaim között az első helyet az irodalom foglalja el. Egyik hobbim a szavalás és a mesemondás, a másik pedig az írás. Mindkettőt szívesen művelem, szeretek utazni, sétálni, és ahogy a legtöbb fiatal – szórakozni is (megengedett mennyiségben). Kedvenc költőim közé József Attila és Vári Fábián László tartoznak.
Még nem találtam rá arra a foglalatosságra, ami az önmegvalósításhoz kell, de kitartóan keresem. Egy valamiben azonban biztos vagyok: magyar akarok maradni.





Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes